Μετά τις διακοπές του Πάσχα, σιγά -σιγά μπαίνουμε πάλι στους κανονικούς ρυθμούς μας, με τα μαθήματα και το πρωϊνό ξύπνημα για να πάμε στο σχολείο... Ελάτε, δε θέλω να στενοχωριέστε...Όλα θα πάνε "ρολόι"...
Αν όμως το ρολόι μας πάθει κάποιες μικρές "διαλείψεις" κι αντί να κτυπά κανονικά (πάντα με τον ίδιο ρυθμό), αρχίσει να κτυπά αναστατωμένα, με μικρά σταματήματα (παύσεις) και άλλα παράξενα ρυθμικά σχήματα; Τότε, λέμε ότι έχουμε ρυθμική "Συγκοπή"
Τι ακριβώς είναι η "Συγκοπή"; Καθώς είναι αρκετά δύσκολο να το εξηγήσουμε με λόγια, ας αφήσουμε τον Αμερικανό συνθέτη Leroy Anderson να μας βοηθήσει να το καταλάβουμε μέσα από τη μουσική του.
Τον Leroy Anderson (τον συνθέτη των "έργων-μινιατούρα" όπως τον χαρακτηρίζουν, αφού σχεδόν όλα τα έργα του είναι σύντομης διάρκειας), τον είχαμε γνωρίσει παλαιότερα, μέσα από το κομμάτι "Το τραγούδι της γραφομηχανής"
Στο σημερινό κομμάτι, ο συνθέτης μας παρουσιάζει το "Συγκοπτόμενο Ρολόι". Ας δούμε την πρώτη σελίδα του έργου για να το καταλάβουμε καλύτερα: στα μέτρα 1-5 και 7-9, υπάρχει ένας σταθερός ρυθμός, που το άκουσμά του θυμίζει πραγματικά ήχο ρολογιού.
Στο έκτο, όμως μέτρο βλέπουμε μια απότομη αλλαγή, που "μας βγάζει από τον ρυθμό": εκεί έχουμε "Συγκοπή" Το ίδιο συμβαίνει και στο 10ο μέτρο και το έργο συνεχίζει με παρόμοιο τρόπο: με ομαλό-σταθερό ρυθμό και μικρές αναστατώσεις-συγκοπές.
Αν όμως το ρολόι μας πάθει κάποιες μικρές "διαλείψεις" κι αντί να κτυπά κανονικά (πάντα με τον ίδιο ρυθμό), αρχίσει να κτυπά αναστατωμένα, με μικρά σταματήματα (παύσεις) και άλλα παράξενα ρυθμικά σχήματα; Τότε, λέμε ότι έχουμε ρυθμική "Συγκοπή"
Τι ακριβώς είναι η "Συγκοπή"; Καθώς είναι αρκετά δύσκολο να το εξηγήσουμε με λόγια, ας αφήσουμε τον Αμερικανό συνθέτη Leroy Anderson να μας βοηθήσει να το καταλάβουμε μέσα από τη μουσική του.
Τον Leroy Anderson (τον συνθέτη των "έργων-μινιατούρα" όπως τον χαρακτηρίζουν, αφού σχεδόν όλα τα έργα του είναι σύντομης διάρκειας), τον είχαμε γνωρίσει παλαιότερα, μέσα από το κομμάτι "Το τραγούδι της γραφομηχανής"
Στο σημερινό κομμάτι, ο συνθέτης μας παρουσιάζει το "Συγκοπτόμενο Ρολόι". Ας δούμε την πρώτη σελίδα του έργου για να το καταλάβουμε καλύτερα: στα μέτρα 1-5 και 7-9, υπάρχει ένας σταθερός ρυθμός, που το άκουσμά του θυμίζει πραγματικά ήχο ρολογιού.
Στο έκτο, όμως μέτρο βλέπουμε μια απότομη αλλαγή, που "μας βγάζει από τον ρυθμό": εκεί έχουμε "Συγκοπή" Το ίδιο συμβαίνει και στο 10ο μέτρο και το έργο συνεχίζει με παρόμοιο τρόπο: με ομαλό-σταθερό ρυθμό και μικρές αναστατώσεις-συγκοπές.
Ακούμε τώρα τη μουσική κι εντοπίζουμε τα σημεία όπου υπάρχει "Συγκοπή".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου